Add Health Media accelererar med ny vd

Mediekoncernen Add Health Media är Nordens största leverantör av kommunikation till hälso-& sjukvården sedan 1998. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren genom två förvärv och accelererar nu genom att tillsätta Lisa Miksell som ny vd.

Lisa Miksell känner koncernen väl efter fem år på olika roller, senast som marknads- och försäljningschef. Innan dess har Lisa Miksell varit nio år på Orifarm, där hon som Commercial Manager var med och lanserade ”Tänk gult”-kampanjerna. Karriären i läkemedelsindustrin började redan 2003 på Merck NM/Mylan.


Lisa Miksell, vd Add Health Media.

”Jag är väldigt fokuserad på kundernas behov och jag ser fram emot att fortsätta utveckla nya innovativa tjänster tillsammans med dem. Vi har ett starkt team och många marknadsledande erbjudanden riktade till både vårdpersonal och patienter”, säger Lisa Miksell, ny vd på Add Health Media, och fortsätter:

”Ett av behoven vi sett är att vi startar upp Pharma Industry After Work, en mer avslappnad mötesplats för läkemedelsindustrin att träffas på”.

Add Health Media har vuxit snabbt genom investeringar och förvärv de senaste åren. Under åren 2022 och 2023 förvärvade Add Health Media både Pharma Industry Publishing och e-förskrivningsföretaget Health Amplify. Förutom de tidigare plattformarna Doktorn.com och PraktiskMedicin.se tillkom genom förvärven, Onkologi i Sverige, Neurologi i Sverige, Pharma Industry och E-förskrivning. Idag är Add Health Media ledande inom kommunikation och marknadsföring till både vårdpersonalen och patienter via sina plattformar i hela Norden.

”Jag är verkligen glad att Lisa valde att tacka ja till tjänsten och jag vet att Lisa kommer att passa väl in som vd för AHM-koncernen eftersom hon känner bolagen, kunderna och marknaden mycket väl sedan tidigare”, säger Johan Bloom, vd för Curus AB som äger Add Health Media-koncernen.