Add Health Media stärker greppet om väntrummen – 1 370 skärmar i väntrummen når 3,3 miljoner kontakter per månad

Add Health Media stärker greppet om väntrummen – 1 370 skärmar i väntrummen når 3,3 miljoner kontakter per månad
Add Health Media (AHM) har förvärvat Nordisk Väntrums-TV (NVTV) och blir därmed en av de större spelarna inom hälso- och medicinmedier riktade till allmänheten. Förvärvet innebär att AHM årligen når ut med information till 7 miljoner patienter via sina olika mediekanaler.

AHM har tidigare varit delägare i NVTV tillsammans med affärsängeln Lars Lindgren och VD Brodde Wetter. Förvärvet sker via aktier i AHM och därmed blir Lars Lindgren och Brodde Wetter delägare i AHM tillsammans med grundaren Johan Bloom. Det nya AHM förväntas under 2017 omsätta drygt 30 Mkr med god lönsamhet.

– Vi ser en ökad efterfrågan på medier med riktade målgrupper i en miljö där annonsörerna gärna vill synas. Det var ett självklart val att gå in i AHM för att stärka våra erbjudanden till mediebyråer och annonsörer, säger Brodde Wetter som blir ny VD för AHM.

Alla stora privata vårdbolag och flera landsting har avtal med NVTV för att tillhandahålla patient-information via skärmar i väntrummen. Bolaget har idag 1 370 skärmar på vård- och tandläkar-mottagningar över hela landet med en räckvidd på nära en miljon unika patienter per månad motsvarande 3,3 miljoner reklamkontakter. AHM ser detta som ett starkt komplement till sin befintliga verksamhet inom hälsoinformation.

– Vi räknar med en stark omsättningsökning under de närmaste åren genom såväl organisk tillväxt som fler strategiska förvärv, säger Lars Lindgren som blir ordförande i styrelsen för AHM.