The BlocPartners Nordic växlar upp för att möta ökad efterfrågan

The BlocPartners Nordic fortsätter rekrytera nyckelkompetens för att möta ökad efterfrågan.

— Vi har stärkt vårt team med ytterligare tre strategiskt viktiga tjänster. Det handlar inte om att växa till varje pris, utan i stället om att hitta rätt person till rätt position och på så vis säkra kvalitet och skapa rätt dynamik i arbetslaget. Det får ta tid, men jag är övertygad om att det är nyckeln till framgång, säger Hans Lindh, grundare och vd på The BlocPartners Nordic.

Martin Björkqvist.

Martin Björkqvist är Art Director och byråns allra senaste tillskott.

— Från att ha haft väldigt fria kreativa gränser är det nu spännande och kul att ta sig an utmaningen att vara kreativ inom de medicinska ramarna, säger Martin.

Han har även en lång erfarenhet av fotografi och kommer därmed att stärka upp vårt redan erfarna grafiska team i ateljén med sina kunskaper.

Helena Enroth.

I och med rekryteringen av Helena Enroth så befästs byråns vetenskapliga kompetens ytterligare. Helena är medicine doktor (PhD) från Karolinska institutet och nyligen utbildad vetenskapsjournalist. Hon kommer närmast från Unilabs laboratoriemedicin där hon arbetat som tekniskt ansvarig för analyserna inom molekylär mikrobiologi, samtidigt som hon varit adjungerad professor vid Högskolan i Skövde för att genomföra forskningssamarbeten.

— Arbetet som medicinsk copywriter på BlocPartners är något helt annat än vad jag har arbetat med tidigare, men det är väldigt roligt att byta till en annan bransch där jag även har stor nytta av min bakgrund och mitt intresse för naturvetenskap, forskning och medicin, säger Helena.

Josephine Fredh.

Under året som gått kunde The BlocPartners Nordic också hälsa copywritern Josephine Fredh välkommen tillbaka. Hon gjorde en avstickare som redaktör för ett populärkulturellt magasin men saknade kollegorna på byrån, kunderna och utmaningen i jobbet och kom tillbaka.

— I och med att regulatoriska regelverk sätter ramar för vårt arbete måste man vara kreativ i val av ord och visuell kommunikation för att skapa kampanjer som sticker ut och gör intryck. Det är en utmaning och den utmaningen älskar jag, säger hon.

Josephine är journalist i botten och har 15 års erfarenhet av kommunikation inom läkemedelsbranschen. På The BlocPartners Nordic arbetar hon som medicinsk copywriter och med kommunikationsstrategier.

— En framgångsfaktor som möjliggjort våra lyckade rekryteringar är att vi omfamnat konceptet med hybridkontor, vilket breddat den geografiska radien betydligt. Det är tack vare dagens teknik som det går fantastiskt bra att arbeta tajt, kreativt och knyta sociala band, trots avstånd. En av våra frilansande medarbetare, Christina Davidsson, jobbar från Australien och det fungerar alldeles utmärkt! säger Hans.