Dualia

Önskar du att du visste mer om digital marknadsföring, specifikt ur ett LER-perspektiv, och funderar på hur det ska implementeras i befintliga processer, produktplaner eller dagligt operativt arbete?
Behöver säljkåren eller andra kundmötande yrkesgrupper en förklaring på frågan ”Varför?” det är viktigt med insatser som ökar den digitala konkurrenskraften?
Arbetar ni med digitalisering eller digital transformation? Eller önskar att ni gjorde?

Affärsidé:
Dualia hjälper individer och företag i läkemedelsbranschen som genom digitala strategier och initiativ vill öka sin konkurrenskraft och närvaro på marknaden.
Det sker genom konsultuppdrag (från ledarskapsstöd och spot-insatser till längre uppdrag) och utbildning samt föreläsning med målet att öka den generella kunskapen om digital marknadsföring, dess värde för organisationen och tillämpning i vardagen.

Produkter/tjänster:
Digital strategi (ex epost, hemsidor, eRep/eMSL, webinar), digital transformation, multichannel marketing, konverteringsoptimering, utbildning, föreläsning, ledarskapsstöd.

Kontaktperson:
Fredrik Holmboe, [email protected], 072-9757000

Med sälj, digitalt och service
Mer än 20 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring där det senaste decenniet varit inom läkemedelsbranschen gör att sälj och läkemedelsbolagens marknadsförutsättningar är fundamentet i verksamheten.
Ledorden är: Värde för kunden

Marknadsföring är idag både analog och digital och vi finns där från idé och strategi till genomförande och produktion med målet att ni alltid ska vara relevanta och värdebringade för era kunder.
Finns det ett behov att utbilda kollegorna i ”Varför” digitala initiativ kommer, att öka den digitala mognaden eller att få igång ett en digital transformation i organisationen?

Ring redan idag för ett förutsättningslöst möte! 072-9757000
Vi utlovar ett värdefokuserat, nära och öppet samarbete från det lilla bolaget med personligt kontakt, en hög grad av tillgänglighet där era behov är i fokus.

 

 

 

 

 

Kantar Sifo

Produkter och tjänster:
TNS Sifo är Sveriges ledande företag när det gäller marknadsundersökningar. Navigare, en division inom företaget, har sedan starten 1985 arbetat uteslutande med undersökningar inom läkemedel, hälsa och sjukvård. Navigares bas är den nordiska marknaden där vi genomför marknadsundersökningar med vår egen fältpersonal. Internationella uppdrag görs tillsammans med våra samarbetspartners runt om i världen. Vi genomför undersökningar i alla faser, från innovationsundersökningar långt före lansering, till lanseringsförberedande som annons, koncept och säljsamtalstester till undersökningar vid lansering som budskapsuppföljning, marknadspenetration och varumärkesundersökningar.

Vi genomför
Kvantitativa undersökningar
· Postala enkäter
· Webb-intervjuer
· Telefonintervjuer
· Dagböcker
· Kvalitativa undersökningar
· Personliga djupintervjuer
· Fokusgrupper

Målgrupper:
· Läkare – alltifrån från allmänläkare till mycket specialiserade läkare
· Sjuksköterskor/barnmorskor
· Annan vårdpersonal
· Betalare – både på nationell nivå samt på regional / lokal nivå
– Opinionsledare (KOLs) och LMK-medlemmar
· Slutanvändare – patienter, anhöriga, konsumenter

Våra intervjuare är professionella medicinska intervjuare med lång erfarenhet av läkarintervjuer i Sverige, Norge, Danmark och Finland, och våra konsulter har lång erfarenhet från läkemedelsbranschen såväl som från den medicinska undersökningsbranschen.

Eftersom TNS är en världsledande aktör inom marknadsundersökningar så innebär det att våra kunder alltid får tillgång till senaste produktutvecklingen inom olika områden och vi har bla tillgång till en mycket stor, riksrepresentativ webbpanel, på ca 150 000 konsumenter. Detta är en stor fördel för kunder som vill genomföra undersökningar bland befolkningen för att ha som underlag till hälsoekonomiska studier, PR aktiviteter och liknande. I panelen har vi också screenat för olika kroniska diagnoser så att våra kunder lätt ska kunna komma i kontakt med sina slutanvändare. Inom TNS Sifo arbetar vi ständigt med att överföra kompetens mellan olika discipliner och områden för att erbjuda våra kunder en optimal produkt och tjänst.

Kontaktpersoner
Karin Hedelin-Lundén, [email protected]
Eva Pokkinen-Forster, [email protected]
Lena Berggren, [email protected]
Maria Hildell, [email protected]
Emelie Bischoff, [email protected]
Benny Chemnitz-Nielsen, [email protected]
Anna Woxström, [email protected]
Antal anställda:
ca 300 på TNS Sifo

Bonnier Pharma Insights AB

Produkter/tjänster:
Bemanning inom Läkemedelsindustrin och inom Regulatory Verksamhet. Avancerade Weblösningar med fokus på ”Månadens Vara”, Upphandlingar samt Recept Tracking! Vi gör även analyser och prishanteringsprognoser för Läkemedelsindustrin.

Affärsidé:
Långsiktighet ger stabilitet och kvalité, kontinuitet!

Kontaktpersoner/e-post:
Uno Sjöström/ [email protected]

IQVIA

WEB www.iqvia.com
ADDRESS Pyramidvägen 7,  169 56 Solna
PHONE +46 8 50884200
E-MAIL [email protected]
EMPLOYEES 65000 global where of 500 in the Nordics
FOUNDED 2016 through the merger of IMS Health and Quintiles

IQVIA is a leading global provider of advanced analytics, technology solutions and contract research services to the life sciences industry. Formed through the merger of IMS Health and Quintiles, IQVIA applies human data science —

leveraging the analytic rigor and clarity of data science to the ever-expanding scope of human science — to enable companies to reimagine and develop new approaches to clinical development and commercialization, speed innovation and accelerate improvements in healthcare outcomes. Powered by the IQVIA CORE™,

IQVIA delivers unique and actionable insights at the intersection of large-scale analytics, transformative technology and extensive domain expertise, as well as execution capabilities. With approximately 65,000 employees, IQVIA conducts operations in more than 100 countries.

IQVIA is a global leader in protecting individual patient privacy. The company uses a wide variety of privacy-enhancing technologies and safeguards to protect individual privacy while generating and analyzing information on a scale that helps healthcare stakeholders identify disease patterns and correlate with the precise treatment path and therapy needed for better outcomes. IQVIA’s insights and execution capabilities help biotech, medical device and pharmaceutical companies, medical researchers, government agencies, payers and other healthcare stakeholders tap into a deeper understanding of diseases, human behaviors and scientific advances, in an effort to advance their path toward cures. To learn more, visit www.iqvia.com.

 

Ashfield Nordic AB

The leading Outsourcing & Recruitment partner within Life Science in the Nordics

Ashfield Nordic är en ledande leverantör av outsourcing- och rekryteringstjänster inom försäljning, marknad och medicinsk kommunikation gentemot läkemedelsindustrin och medicintekniksektorn på den Nordiska marknaden. Globalt finns Ashfield representerat i 23 länder med över 8000 medarbetare. I Norden har vi ett 100-tal medarbetare.

Vi erbjuder flexibla lösningar för outsourcing-, rekrytering- och kontaktcentertjänster som kan skräddarsys efter dina behov. Inom de nordiska länderna samarbetar vi nära med många kunder som uppskattar blandningen av helhetslösningar, lokal marknadskunskap och samarbeten med vårt kompetenta team av konsulter.

Våra tjänster

  • Outsourcing
  • Rekrytering
  • Performance Excellence – Coachning av chefer och medarbetare
  • Nurse Advisors
  • Vårdgivare
  • Digitala strategier
  • Kontaktcenter

Kontaktpersoner

Helena Nyrén, Managing Director
E
[email protected]

Anton Ekblom, Business Development Director
E
[email protected]

Martin Lindgren, Business Development Manager
E [email protected]

Morgan Eilenberg, Head of Operations
E [email protected]

 

 

 

The BlocPartners Nordic

JOBBAR DU PÅ LÄKEMEDELSBOLAG OCH LETAR EFTER EN PARTNER
SOM KAN DIN MARKNAD? DÅ HAR DU KOMMIT RÄTT!

BlocPartners Nordic levererar medicinsk marknadsföring, medicinsk kommunikation och regulatorisk service för hela Norden
• Välriktad kommunikation med läkare, sjuksköterskor, patienter, konsumenter och andra beslutsfattare som du vill ska se, förstå och relatera till ditt varumärke.

Hög medicinsk kompetens
• Medicinska copywriters som är läkare och forskare.
• Hög kvalitet – välgrundat, språkgranskat, flera kontrollinstanser.

Inom regelgränserna
• Kontinuerligt uppdaterade inom ländernas regelverk för marknadsföring av läkemedel i Norden (IMA certifikat, MCA 1,2 och 5).
• Tillgång till expertkompetens inom varje marknad.

Veeva Vault PromoMats / Zinc MAPS
• Hantering av hela arbetsflödet i PromoMats eller Zinc MAPS – från innehållsskapande, referensannotering och granskning under arbetets gång fram till slutgiltigt godkännande.

Lång erfarenhet
• Verksam inom Life Science sedan 1999.

Trygghet, kreativitet och aktualitet/omvärldsbevakning
• Prisbelönta reklamkoncept.
• Deltagande i internationellt juryarbete (CannesLions, Globalawards, Lisbon Health).

Del av the BlocPartners, det ledande globala nätverket med OBEROENDE kreativa byråer inom Life Science
• Unika insikter, kompetens och resurser vad gäller lokala regulatoriska frågor och kulturella aspekter.

 

Kontakt:
Hans Lindh, [email protected], 070 728 98 00
Jörgen Mattsson: [email protected], 070 003 97 70

 

 

 

 

 

 

Bilbo

Vi förädlar ditt varumärke med konstruktiv kreativitet

Konstruktiv kreativitet bygger inga luftslott. Konstruktiv kreativitet får saker att hända och har alltid ett tydligt resultatinriktat mål. Konstruktiv kreativitet skapar både snabb attraktion och långsiktig relation.

I vårt varumärkesarbete är både attraktionen och det som faktiskt bygger den långsiktiga relationen lika viktigt. Det handlar om att skapa engagemang, tillit och att aldrig bli tråkigt. Våra kunder vet att vi är enkla att jobba med. Men jobbiga om det behövs. Att vi ser till deras lönsamhet i varje uppdrag. Att vi är hängivna åt att förändra beteende, bygga lojalitet och stärka positioner. Att vi alltid gör lite till.

Fakta

  • OTC och  RX
  • IMA-certifierade
  • Uppdrag för lokala och globala varumärken i Sverige och Norden
  • Strategi, idé, adaption, produktion
  • Byråstart 1994
  • 12 anställda

Kom gärna över till Riddarholmen med ditt varumärke så berättar vi mer om oss. Och vad vi kan göra för er.

Kontakt

Charlotte Krigström, strategisk projektledare/VD, 0708-324040, [email protected]

Prenumerera