Bröstcancer i fokus på höstens Pharma Industry-AW
Branschen träffades återigen hos Pharma Industry, i Forskaren och The Parks trevliga lokaler mitt i Hagastaden. Möjliggörarna till kvällen var Novitet och Bröstcancerförbundet. Runt hundra personer kom för att prata, bland annat om hur ofta vi kollar våra bröst eller vår partners.
– Det ska man faktiskt göra en gång i månaden, det kan kännas läskigt, men gör man det kan man i bästa fall hitta tumörer i rätt tid, förklarar Marie Gam, inför publiken.
Andre samarbetspartnern och sponsor på scen var företaget Novitet. Novitet utvecklar och tillverkar anatomiska ”give aways” som kan stötta vårdpersonal i att pedagogiskt förklara hur en diagnos eller en behandling kan verka i en kroppsdel.
– Det blir en uppskattad och nyttig present att ha med sig i det bokade mötet med en klinik. Ett exempel är osteoporos, hur fungerar en behandling på bentätheten, att kunna beskriva det med en bit ”skelett” gör det mer begripligt för patienten, säger Andreas Wörner, på Novitet.
Kvällen inleddes med att Pharma Industry och Add Health Medias vd Lisa Miksell berättade om nyheterna i koncernen och presenterade Hanna Brodda, nye chefredaktören för Pharma Industry, Onkologi i Sverige och Neurologi i Sverige.
– Med uppköpet av danska BestPractice blir vi Nordens största inom medicinsk kommunikation, avslöjar Lisa Miksell.
