Nystartade byrån Rippler Healthcare rekryterar

Nystartade byrån Rippler Healthcare rekryterar

Nystartade kommunikationsbyrån Rippler Healthcare, inriktad på engagerande pr- och kommunikationsinsatser för läkemedel, life science, sjukvård och hälsa, stärker upp med två nyrekryteringar; Ann-Sofie Glans Assargård och Mariah Persson. Båda har lång erfarenhet av komplexa kommunikationsuppdrag och kreativa lösningar.

Rippler Healthcare startades i juni och är en del av etablerade Rippler Communications, som har lång erfarenhet av uppdrag inom Healthcare. Den nya byrån, med kunder som Gedeon Richter Nordics, Abbott Diabetes Care och Biogaia, står bland annat bakom kampanjen #ingenkristosa som i år blev utnämnd till årets kampanj i Almedalen av makthavare.se.

 

– Vårt nya dreamteam bidrar med erfarenhet och kompetens som spänner från kreativa kampanjlösningar till krishantering och regulatoriskt säkerhetstänk. Det är också det som är Rippler Healthcares nisch. För att vara kreativ i problemlösningar och utmana traditionella tankesätt måste du också vara väl förtrogen med de restriktioner och regler som gäller för läkemedelsindustrin och närliggande branscher, säger Lina Ekros, vd, Rippler Healthcare.

Ann-Sofie Glans Assargård, med över 20 års erfarenhet från privat och offentlig sektor, bland annat som kommunikationschef på Läkemedelsverket och på läkemedelsföretaget GlaxoSmithKline, anställs som senior rådgivare och kundansvarig projektledare. Ann-Sofie har kunskap inom både intern och extern kommunikation och stor vana av stöd och rådgivning i komplexa kommunikationsfrågor. Hon har även arbetat i internationella företag, däribland i Mellanöstern. Ann-Sofie är certifierad i styrelsearbete och IMA (informations- och marknadsansvarig inom läkemedelsföretag). I grunden är hon apotekare och journalist.

 

Mariah Persson, med lång och mångsidig erfarenhet från medie-, reklam- och pr-branschen, anställs som kreativt ansvarig och kundansvarig projektledare. Mariah har de senaste tio åren arbetat som art director, copy/skribent, projektledare och strateg i de egna kommunikationsbyråerna Marydale och SciCom med kunder som till exempel AstraZeneca, Abigo Medical och Swedish Medtech.